בישראל לפני עשרים שנה, ינואר 2004

שני, 30 נובמבר 2009 13:56

בישראל לפני עשרים שנה.

המקור ביטאון 42, מינואר 2004.

ירושלים-1972

מוסר הידיעה,קובי לוי, חוקר פרטי במקצועו. סיפר כי יחד עם בני משפחתו ואחרים,ראה בגובה של לא יותר מ10 מטר צלחת שלה אורות מהבהבים לרוחב הקפה, שקוטרה היה כ12 מטר.

הצלחת שהתה בקרבתו במשך מספר דקות שלאחריהן התרחקה בתנועות ”נדנוד” ונעלמה מיד.

לדבריו במשך התצפית הרגיש מעין שיתוק. לאחר מכן קרא על המקרה במספר עיתונים בארץ.

המקור לידיעה הזאת חקירה אישית.

רמת גן -1977

שלשה גופים זוהרים לא מזוהים הופיעו בליל שבת למשך כעשרים דקות בשמים .הם ניראו בברור סמוך לשעה 10.30 על ידי עשרות תושבים בשכונות רמת-חן וקריית גן.

לדברי עדי הראיה נצנצו שלשת הגופים המסתוריים באור אדמדם.שניים מהם היו בעלי צורה של אליפסה

מוארכת ואחד עגול.

שניים מעדי הראיה. רבקה אברצקי ויהושע וגשל,הזעיקו מיד את שכניהם ,ואלה הספיקו לחזות בגופים הזוהרים שנעלמו בפתאומיות מן האופק.

המקור-העיתון ”ידיעות אחרונות”.

כפר חסידים -1978

זהו מקרה של מפגש מהסוג השלישי שקרה למשה ואנונו,קבלן בנין,המתגורר בישוב זה 40 שנה. הידיעה

נמסרה בשנת 1996 בהיותו בן 50.

זה קרה בחורף, במזג אויר נשום, בעת שנסע במכוניתו במורד דרך כשמגביהה פועלים. בהגיעו למזלג בכביש ,משמאלו,ראה 3 דמויות נמוכות שלהם ראשים מרובעים,שלבשו חליפות לבנות מוכספות,אשר פסעו בשורה ”בצעדים מדודים כמו רובוטים”. כשקרב אליהם,האמצעי מביניהם כיוון לעברו מין ”פנס”,שממנו יצאה קרן אור דקה ומרוכזת,בגוון ירוק כחול. משה איבד מיידית את כושר הראיה. כשהיא

חזרה אליו, גילה כי המשיך בנסיעה ולא סטה מן הדרך. כשהגיע אל ביתו ,לא סיפר ליש על המקרה.

לאחר כשנה הבחין על כתפו השמאלית,בכיוון החזה, בשלשה עיגולים אדמדמים,שבתוכם היה צבע עורו רגיל. וכן על כתפו השמאלית היה עיגול נוסף. העיגולים נעלמים וחוזרים ומתגלים כל כמה חודשים.

אינו חש מהם שום כאבים.

המקור—חקירה אישית

חדרה—1979

כך כותבת סברינה ניזרד,בת 41;”קראתי את הכתבה בענין הכנס שלכם, ושם היה כתוב שטייסים ראו כדור אש מעל גרמניה. רציתי לספר לכם שגם אני ראיתי כדור אש ענקי בצבע צהבהב אדום.

אז הייתי בת16 וגרתי בשכונת יוספטל. התעוררתי בלי שום סיבה. מול חלוני ריחף כדור אש ענק מעל לבתים, כל כך קרוב וכל כך מפחיד. זה היה וזה קרה. אני לא תמהונית והוזה, כמו שאומרים לי אנשים

שאני מספרת להם את זה.

ירושלים—1979

בחודש דצמבר נצפה עב”ם ע”י אלי בן שטרית מצריף הסדרן בתחנת המוניות שליד מלון הילטון.

בשעה 3.00 בבוקר אור חזק מאיר את הרחבה שלפני הכניסה למלון. כך הוא מספר; ”בתחילה חשבתי שזה איזה רכב שעובר, אבל לא שמעתי דבר. האור לא זז .פתחתי את הדלת וראיתי מולי , בצד שמאל, מאחורי עגורן שניצב במקום אור מסנוור המאיר את הסביבה כולה. מרוב בהלה נרתעתי אחורה וטרקתי את הדלת. היה אור איתי נהג של אחת המוניות ועוד אישה אחת. פתחתי שוב את הדלת והצצתי החוצה.

ראיתי את האור שמקורו בגוף מסתורי גדול פי כמה מגדלו של פנס רחוב, כשהוא נע למעלה למטה א

ולצדדים,אך נשאר מרחף באותו האזור. מאוחר יותר החל האור להתרחק כלפי מעלה ונשאר קבוע שם.

בבוקר כשבאו הנהגים לעבודה,אחרי שהשמש זרחה, ראיתי נקודה בהירה בשמים.שישה נהגים ראו את זה בבוקר יחד איתי,וכולם התפלאנו איזה מין דבר זה יכול להיות. בערך 7.30 בבוקר נעלמה הנקודה לגמרי.היה עוד כתם אור מערבה מכאן שנעלם מערבה מכאן שנעלם מוקדם יותר”.

שני ממלאי תפקידים רשמיים העידו כי גם הם צפו בתופעה. האחד מהר הזיתים והשני מצידה המערבי של העיר.הם מסרו כי דאו שלשה גופים מאירים נעים באיטיות משך כשעה מכיוון צפון מזרח לכיוון דרום מערב. צבעם של הגופים השתנה מפעם לפעם,ותנועתם הייתה זיגזגית כלפי מעלה מטה וכן לצדדים. לפי התיאור, היה האור שבקע מן החלק העליון של הגופים חזק מאוד.

בשיחות פרטיות עם אנשי משמרת הלילה של המשטרה שקיים הכתב גבי ברון,התקבל הרושם כי התופעה הייתה ממשית,וכן כי יש קווי דמיון בין התאורים השונים. בין היתר העידו רבים,כי הגופים הזוהרים החליפו צבעים כשהצבע האדום שלט בקשת הצבעים. חה”א מסר,כי על מסכי המכ”ם לא הופיע כל סימן להתרחשות יוצאת דופן. מומחה לתעופה הסביר כי אם מדובר בחללית מעולם אחר, הרי מסכי המכ”ם אינם מיועדים לקליטה ממרחקים וזוויות כאלה, וכן לא ברור אם החלליות עשויות מחומר המגיב לגלי המכ”ם.

המקור העיתון ”ידיעות אחרונות”.

בת-ים 27.1.80

עצם זוהה אמש בשעה. 6.45 ע”י קבוצה של תשעה צופי כוכבים צעירים.

אחת מהקבוצה אסתר גבוש בת 12, סיפרה כי ראתה בטלסקופ שתי נקודות זוהרות שחלפו במהירות רבה

לעבר קבוצת כוכבים. אחת הנקודות, שהייתה גדולה מכוכב,נעה תחילה לבדה. אחריה ”נסעה” במרחק קבוע הנקודה השנייה. לפני שנעלמו התקרבו השתיים זו לזו. כל חברי הקבוצה , שהייתה מצוידת בטלסקופים,חזו

בתופעה. בברור שקיימו עם מדריכם מהפלנטריום הגיעו למסקנה שאין מדובר במטאור או בכוכב וונוס.

המקור: העיתון ”ידיעות אחרונות”

יפו 1980

זה קרה בערבו של יום בעונת מעבר .

גלית,פקידה בבנק לאומי, הייתה בת 12 בעת התצפית. מסרה כי בעמדה על מרפסת יחד עם דודה שהיה אז בן 30 ,ראו מולם בשמים ”צלחת מעופפת”, די גדולה,שלה ‘זנב אש’ ואשר בהקפה היו אורות בצבעים

שונים שהיו קטנים, אשר הסתובבה סביב עצמה. העב”ם נע מדרום לצפון ונעלם תוך שניות.

המקור:חקירה אישית

חיפה 3.9.1983

בשעה 10.00 שוחחה שרה קידן מזכירת המנהל הרפואי של בי”ח כרמל,בטלפון עם עמית לעבודה.

מחלון ביתה,ברחוב זלמן שנאור,ראתה עצם כסוף שטוח ,זוהר מתוך עצמו,שנע מאחורי צילו של עץ

מאחורי גבעה מיוערת,ללא קול,לעבר עץ אחר,ואז יורד אנכית ונעלם משדה ראייתה במורד.

שפופרת הטלפון נשמטה מידה מרוב תדהמה.

המקור:חקירה אישית

חיפה 1982

מסרה את הידיעה,כתבת בערוץ תבל. לדבריה מחלון ביתה בשכונת ק. שפרינצק שבדרום העיר ראתה עצם כסוף נע בשמים מצפון לדרום,ממש מעל לקו המים קרוב לחוף. לעצם היתה צורה של כדור שבהיקפו

חישוק. העצם נראה כמסתובב סביב עצמו כשהחישוק במצב מאוזן.

המקור חקירה אישית.

כתבה ב”במחנה” שפורסמה במחצית השנייה של שנת 1982

אירוע משנת 1970—זה קרה ליואב לינצקי כשהיה בן 12 ,באחד הערבים.כך הוא מספר: ”טיילתי בחולות חולון ולפתע ראיתי כדור אש ענקי בקוטר של כ-30 מטר.הוא היה כ-200 מטר מעלי, ואז הוא כאילו ראה

אותי והמשיך לרדת לאט לאט.כשהגיע לגובה של כ-10 מטר מהקרקע, נעצר לבסוף ושינה את כיוון

טיסתו לצורה מאוזנת. האור נחלש,ויכולתי לראות את מבנהו.היה זה כלי גדול מאוד,בעל שתי קומות עגולות.בקומה העליונה. שהיא גם הרחבה יותר,היו לאורך כל העב”ם אשנבים סגורים. בבסיס העיגול למטה היו אורות בצבע אדום בהיר , צהוב,כתום ולבן,אשר האירו את המקום באור יום.לאחר מספר שניות

שינה העב”ם את כיוונו לזווית של 45 מעלות, עלה מעלה ונעלם אחרי מספר שניות”.

המחזה השאיר ביואב רושם עמוק, לכן נהג לצאת מדי ערב לחולות חולון ,כשהוא מצויד במשקפת ובמצלמה. שבע שנים לאחר מכן ראה שוב עבמים. הפעם היו אלה שישה עבמים ענקיים בצורת סיגר, שריחפו הרחק ממנו בשמיים במשך כ-20 דקות ואז המריאו במהירות ונעלמו.

אירוע

ת 1971—מוסרת הידיעה נאוה קוצר,ששמעה אותה מדודתה המתגוררת ברח’ אידר שעל הכרמל, בחיפה. כך היא מספרת: ” הדבר היה ביום רביעי,6 בינואר 1971,בשעה 20.00. הייתה בחדרה כשלפתע הופתעה למראה קרני אור חזקות מהרגיל שחדרו מבעד לתריסים המוגפים .המראה שנגלה לעיניה בצאתה אל המרפסת היה מדהים : בערך בקו ישר מעל לראשה ,באמצע הרקיע, ריחפו שלשה גופים עגולים זוהרים, כל אחד מהם בגודל ירח מלא.

מסביב לכל גוף היו ניצוצות בצבע כסף,שדמו לברק קרני השמש.הגופים היו מרוחקים זה מזה מרחק רב. והאור שהפיצו היה בהיר במידה לא רגילה. הגופים נעלמו לאחר זמן מה. תחילה הגוף הראשון,אחריו השני.ואילו השלישי שהה באוויר יותר מן האחרים. לדברי דודתי,המראה כולו היה על טבעי, מלא הוד,יפה עד לאימה ”.

אירוע משנת 1977 –נורמה יערי מרח’ ראשונים 19 ברמת –גן מסרה ,כי באחד הערבים בשעה 19.30 לערך ,ראתה ממרפסת ביתה שלשה גופים זוהרים בצבעי אדום צהוב, בגודל של כדור. הכדורים הופיעו ונעלמו באותו אזור והותירו מאחוריהם נוגה למספר דקות .לתופעה זו הגיעו עדויות גם מעוד שלשה עדים מאותו הרחוב עדות נוספת שפורסמה בעיתון הינה של פקיד בעיריית חולון .כך הוא מספר:”נהגתי במכונית ליד בית העלמין בחולון, ופתאום הרגשתי שאני סוטה מן הכביש .צמיג התפוצץ ונאלצתי לחנות בצד הדרך כדי להחליף גלגל .הייתה זו שעת דמדומים .הרוח לא נשבה והשמש שעמדה לשקוע צבעה את השמים בארגמן זוהר. אז ראיתי את האור,כמו הברקים שנמשכו לאורך השמים כולם ,ליד האופק וקרוב לארץ,לידי. נדמה היה כאילו כל העולם נתמלא,למשך שבריר שנייה,פסי אור.לרגע האמנתי שאני דואה מטוס מבריק ,אבל הכלי היה ממש לידי,אולי פחות מעשרה מטר ממני ואולי פחות”.

לדבריו,היה הכלי בעל שקיפות מימית,בגודל שני מטר בערך.צורתו כסינר מוארך,והוא ספק קיים באוויר וספק חלק מין האוויר. והוא ממשיך ומספר: ”עדיין לא האמנתי למראה עיני,וחשבתי שאלה תעתועי דמיון;פניתי להוציא את הג’ק ,וכאש הרמתי את עיני היה הכלי המוזר מעלי,ממש מעל לראשי.מה שהפליא אותי ביותר שלא חשתי לא בחום ולא בקור מן הכלי המוזר,כאילו לא היה שם .

תחתיתו של הכלי הייתה צהובה כצבע הענבר.הכלי השקוף הסתובב ועצר מול עיני,במרחק של שלשה ארבעה מטר ממני.

באותו הרגע נפתח מעין חריץ דק לכל אורך הכלי ,כאילו הייתה זו קליפת בננה שנסדקה לכל ארכה.שם,כמו בתרמיל אפונה, היו סדורים כדורים רבים זה ליד זה לכל אורך הכלי, ושסורקים אותי,אבל לא ידעתי מה הדבר המביט בי.למען האמת, לא ראיתי כל יצורים בכלי ,אבל ידעתי שהוא לא נוצר על כדור הארץ .הוא היה כל כך זר בצורתו,בשקיפותו ובהתנהגותו .שהייתי משוכנע שהכלי אינו איזו שהיא המצאה צבעית חדשה,או משהו כזה .

כל המראה הזה נמשך שלש שניות לכל היותר.פתאום בהק אור מתוך הכלי, ואז הסדק נסגר.למשך שבריר שנייה חזר הכלי לשקיפותו העמומה ונעלם במהירות שעין האדם לא מסוגלת לעקוב אחריה”.

נם כאשר חזרו אליו עשתונותיו ,עדיין לא האמין למראה עיניו.הוא היה בטוח שדמיונו אשם בכל.

אולם ימים אחדים אח”כ גילה שהתקר במכוניתו היה מוזר מאד.האוויר נעלם סתם מין הצמיג \בלי שיהיה פגם כלשהו ,ולמעשה לא היה צריך לתקן את הגלגל, אלא די היה לנפחו מחדש .
עדכון אחרון בתאריך שני, 30 נובמבר 2009 14:00

2017-07-07T14:01:28+00:00 July 7th, 2004|כתבות|