הגל של בלגיה, מרץ 2010

רביעי, 03 מרץ 2010 19:24

הגל של בלגיה מתוך ביטון 36 יולי 2002

גל זה החל בשנת 1989 ונמשך אל תוך תחילת שנות התשעים. במאפיינים רבים הוא דומה לגל של עמק ההדסון,ארה”ב.

הגל התאפיין בהופעה יום יומית של ספינות רבות דמויות משולש. הארגון הבלגי לחקר עבמים, חקר 650 מקרים,ו אסף 900 עדויות במשך חמשת החודשים הראשונים של הגל. ההערכה היא שכ10000

מתושבי בלגיה צפו בעבמים. יוצא דופן במיוחד היה יחס השלטונות לתופעה.

משרד הפנים הבלגי הורה ליחידות הג’נדרמריה (הנן צרוף של כוח צבאי ומשטרתי) להעביר לידי הארגון הבלגי את כל הידיעות על פעילות העבמים המגיעים אליו מיידית. ואילו משרד ההגנה העמיד לרשות הארגון שני מטוסים על צוותיהם . אחד המטוסים צויד במצלמות אינפרה אדומות ובציוד צילום משוכלל

נוסף, צופים מצוידים בציוד קשר הוצבו במקביל על הקרקע.

משרד ההגנה הבלגי אפשר,באמצעות חיל האוויר, לחוקרים לקבל מידע ממפעילי מכ”ם ומטייסים.

מהמידע אשר נאסף בחודשים הראשונים של הגל נראה כי הדיווחים החלו להגיע מאזור איפן הסמוך לגבול הגרמני ומשם התקדמו מערבה לעבר הגבול הצרפתי לאורך מסלול של כ150 ק”מ .

מרבית התצפיות היו בלילה ומיעוטן ביום.

בין העדים היו כ-200 שוטרים וקצינים של הג’נדרמריה טייסים אזרחיים וצבאיים,פקחי טיס,מטאורולוגים,מהנדסי אוירונאוטיקה,ופיזיקאים.

מרבית הדוחות הכילו תיאורים של עצמים כהים, משולשים עם שלשה אורות לבנים בפינותיהם ואור אדום מהבהב במרכז. לעיתים נצפו גם שורות של אורות קטנים לאורך צידי הספינות.

עדים מאומנים ואמינים השתמשו בתאוריהם במילים ”גדול כמגרש כדורגל,ענק,מוצק ,גדול מנושאת מטוסים”.במבט מהצד ,בפרופיל תוארו העבמים במילים ;”גבוה מאד,עם חלונות גדולים”. אחד העדים מסר שהעב”ם היה כה גדול בעת שחלף מעליו באיטיות עד שלא היה אפשרי לראות באותו הזמן את קצותיו.בדיווחים אחרים מתוארים עצמים קטנים יותר,בגודל של מטוס קטן.

ב-11.4.90 קיים קצין בכיר ממטה חיל האוויר הבלגי מסיבת עיתונאים שבה הציג תמונת מכ”ם של עב”ם שצורתו תועדה על מסך המכ”ם של מטוס קרב. הקצין אמר כי כלי הטיס שנעקבו ע”י המטוסים אינם יכולים להיות תוצרי טכנולוגיה ארצית.

פרטי מבנה והתנהגות

לעיתים קרובות ריחפו העבמים במשך דקות במקום. וכשהחלו לנוע עשו זאת באיטיות רבה תנועה השונה במובהק מאופן התנועה של מטוסים.

בפעמים אחרות ”נורו” במהירות עצומה ותוך שנייה או שתיים הגיעו לאופק ומיד חזרו למקומם. בד”כ הם טסו בדממה או שנשמע מכיוונם קול הדומה לזמזום כשל מנוע חשמלי. או קול ”הדומה לקולה של מכונת גילוח חשמלית”. לפעמים, בעת ריחוף או תנועה איטית הם פנו בזוויות של 90 או 180 מעלות.

בשלשה מקרים מסרו הצופים כי הבחינו בתחתיתם של הכלים מבנים ”כחלקי מתכת גדולים”, חלקים במבנה שתי וערב” , דמויי טרפז” וחלקים דמויי שפופרת”.

עדים אחרים מסרו שראו עבמים דמויי משולש שהשתנו לצורה מוארת שממנה יצאה כמות גדולה של גופים אדומים אשר טסו לכיוונים שונים ואשר חזרו לצורתם המקורית דמוית המשולש.

לעיתים קרובות נצפו העבמים מעל לאזורים מאוכלסים או מעל לכבישים מוארים.

מנהל הארגון הבלגי שביקר בעמק ההדסון שבארה”ב,מסר שתוואי הנוף שם דומים להפליא לעלה שמעליהם התגלו העבמים בבלגיה.

נתקבלו גם דיווחים מאזרחים שטענו כי אותתו בפנסים של מכוניותיהם לעבר הספינות אשר הגיבו בתשובה בהבהוב בקצב דומה או שהחלו לנוע במענה לאיתות.

מקרים מפורטים

אחד הלילות הגדושים ביותר בתצפיות היה הלילה של ה-29.11.89 ,בעת שמספר ספינות נצפו ע”י מאות עדים באזור איפן.

באותו האירוע נאספו 120 דוחות. העדות החשובה הראשונה נתקבלה משני קצינים של הג’נדרמריה, שמכונית הסיור שלהם הוארה בקרן אור שנבעה מהעב”ם המשולש, הכהה שהיו לו שלשה מוקדי אור לבנים ואור מרכזי אדום מהבהב. לדבריהם היה הכלי ענק ונשמע ממנו קול שדמה לנהימה בתדר נמוך

אשר ריחף בגובה שבין 200 ל300 מ’ . אחד הקצינים הוסיף שהאור היה כה בוהק עד ”שיכולנו לקרוא עיתון לאורו”. העב”ם נע כאיטיות לשטח שמעל לערוץ שמעליו ריחף במשך כ-45 דקות שלאחריהן התרחק ונע לעבר העיר ספר הנמצאת במרחק של כ-20 ק”מ.מעליה ריחף במשך כ-30 דקות לפני שנעלם.

שוטר אחר דיווח שראה עב”ם משולש באורך של כ-20 מ’. בשעה מוקדמת יותר של אותו הלילה מנקודת המשטרה של איפן שהיה במרחק של 200 מ’ ממנו. העד התקשר מיד אל שני שוטרי הסיור שנעו לעבר אזור התצפית. ואמנם, לאחר מספר דקות ראו גם אותם שוטרי סיור את העב”ם ואפילו מתחתיו משום שחלף מעליהם. השוטרים מסרו לחוקרים שהכלי היה משולש ושנע תוך טילטולים. הם מסרו גם שהבחינו במין כיפה על גבו.

לילה עשיר נוסף היה הלילה של ה-30 למרץ 1990. חמישה עשר ז’נדרמים בתפקיד ממקומות שונים סביב לעיר וובר דיווחו שראו תשעה עצמים מעוגלים שהיו גדולים פי 3 עד 5 מכוכב שהתרחקו ואח”כ חזרו במהירות רבה תוך שהם זוהרים בצבע אדום. מפקד תחנת וובר הודיע למכ”ם שבגלנס ולבסיס חה”א הסמוך. שני מטוסי קרב הוזנקו והגיעו לאזור תוך הכוונה של צופים מהקרקע. כן נשלח למקום מטוס תצפית מסוג איווקס.

שבועות לאחר המקרה דיווח מטה חה”א הבלגי למשרד ההגנה כי חמישה מכמים צבאיים ששנים מהם היו על מטוסי קרב ,בנוסף לשני מכמים אזרחיים זיהו אותות של עבמים במקביל לעדויות צופים מהקרקע. נמסר שהעבמים נעו במהירויות עצומות.

אירועים שהתרחשו ב-29 לנובמבר זכו לפרסום נרחב של אמצעי התקשורת. הדבר המריץ אזרחים לדווח.

מבול של דיווחים זרם אל משרדי הארגון לחקר עבמים שהכילו אף 25 סרטי וידאו.

אחד הסרטים נבדק בקפידה .בו נראים שלשה אורות לבנים במבנה משולש ואור אדום מהבהב במרכז.

עב”ם זה צולם בעת שטס באיטיות מעל לבירת בלגיה, בריסל בלילה של ה-30 למרץ.

אירועים דומים ממקומות אחרים

ארה”ב – גל של עבמים שטף את עמק ההדסון,מדינות ניו יורק וקונטיקט בשנים 1983-1986.גל זה דמה במאפיינים רבים לגל של בלגיה.

תאור דומה למה שארע בבלגיה דווח מבוצ’נון.שם דיווח שומר של תחנת כוח גרעינית על עב”ם משולש ענק שריחף מעליו השומר אף כיוון לעברו מצלמת אבטחה שסובבה ל180 מעלות כדי לקלוט את מלוא נדלו של העב”ם.

בארוע אחר מהעיר קולוסיה שבקליפורניה.משנת 1976 דיווחו שני עדים כי ראו עב”ם ”שנורה ” בפתאומיות לעבר הר מרוחק ומיד חזר למקום ריחופו הראשון. כן קיים דיווח של שני שוטרים משנת 1977 על תצפית בעב”ם משולש גדול שריחף מעל לחוף שנעלם מעבר לאופק תוך שתי שניות.

ברזיל— ב19.5.86 דווח שמטוסי קרב רדפו ולעיתים נרדפו ע”י בין 20 ל30 עבמים כשהאירוע כולו נעקב ע”י תחנות מכ”ם ואשר התרחש מעל שטח נרחב.לצבא הברזילאי הייתה התנסות עוד בשנת 1977,עת שעבמים רבים נצפו מעל לעיירה קולורס שליד שפך האמזונס לים.

שם עקב צוות של חה”א הברזילאי במשך כחודש ביום ובלילה אחרי עבמים וצילם שם כ300 תמונות.

קצין מהצוות מסר שהובחנו במקום תשעה סוגים שונים של עבמים ביניהם גם דמויי משולש וכן עבמים דמויי פירמידה.במקרים אחרים הופיעו על התמונות צורות השונות מאלה שנראו לעיני הצלמים.

כשראו פעם דיסק בגודל כפול ממטוס בואינג 737 ובעל חלונות רבים התגלתה על התמונה רק נקודת אור.

בפעם אחרת ראו הצלמים כדור אור בוער בצבע כחול ממרחק של כ- 70 מטר אשר צבעו השתנה לירוק ואשר בתחתיתו היה אור אדום. ואילו בתמונה נתגלה עצם דמוי דיסק הניצב אנכית.

מעל לעיירה פינהאריו PINHEIRO אשר בצפון ברזיל נראו עב”מים רבים בשנת 1973 מדי לילה במשך 4 חודשים. ראש העיר דיווח כי עב”ם בצורת כדור אש אדום אשר ריחף מעל לעיר בגובה של כ- 300 מטר, נהג לעיתים “להיירות” אל השמיים עד ל”בין הכוכבים” ומיד נורה בחזרה למקומו אל מעל לגגות העיר.

המקור – MUFON UFO JOURNAL 267
עדכון אחרון בתאריך שישי, 19 מרץ 2010 21:55

2017-07-07T14:20:15+00:00 July 7th, 2010|כתבות|