הוד השרון 11.09.2003

השעה הייתה 10.30 כשאסף ישב בחדרו שבמשרדי חברת ”אמדוקס” שבאזור התעשיה נווה נאמן והביט החוצה דרך החלון, כפי שהוא נוהג לעשות מדי פעם, כדי לנוח מהעבודה מול המחשב.

בשמים הבחין בעצם קטן שתימרן, עלה וירד. אסף חשב תחילה,שהוא רואה טיסן מונחה רדיו, משום שבעצמו נוהג להטיס טיסנים כאלה וכן משום שבצבא הה בקורס טיס, לא נראתה לו התנהגות העצם

דומה לשל טיסן. גם האפשרות כי הוא רואה ציפור נשללה על ידיו משום שלא נראו תנועות כנפיים.

לאחר שהתבונן בעצם במשך כ-עשרים שניות,ראה כיצד הוא מבצע פניה חדה ביותר ומאיץ דרומה.הפנייה היא ששכנעה אותו סופית,כי מה שהוא רואה אינו ציפור או טיסן.העצם התקרב, תוך שהוא גדל אל מול חלונו, וחלף תוך כ- 2 ש/ניות ממש מעל לבניין שבו שהה.אורכו בהושטת זרוע היה כ-10 ס”מ, והוא חלף בגוכה של כ-50 מ’ מעל לבנין. הערכתו היה גודלו גדול ממכונית.

כאשר העבם חלף מעליו,הצליח לראות שהוא דומה לציפור דורסת חסרת ראש עם שתי בליטות באזור החזית של הכנף. לדעתו, היה העצם בעל נפח. צבעו היה בגוון שביו ירוק לבין אפור. לדבריו, הייתה לו ”טקסטורה מוזרה”.

אסף צייר את העבם ואת שרטוט אזור התצפית. הוא סיפר, כי הייתה לו תצפית בעבר, בזמן שהיה חייל בשרות סדיר בשנת 1993. זה קרה בחודש יוני או יולי. בעת שנסע באזור מורשה, ראה אור ורוד מסנוור

מתרומם בזווית של 90 מעלות מהשדות של נווה ירק וטס בגובה של כ-100 מטר לכיוון הים. למחרת נכתב בעיתונים כי נמצאו במקום סימני נחיתה ושחוקרים היו במקום.

2017-07-05T14:19:29+00:00 September 11th, 2003|ארכיון|