העב”מ של ערד 20.07.96 , מרץ 2010

שישי, 19 מרץ 2010 21:32

העב”ם של ערד 20.7.96 אבי גרייף

אירוע הופעת העב”ם סמוך לערד היה אחד ממבשרי הגל של 1996. המידע לכתבה זו נאסף מביטאון 12 יולי 1996, מביטאון 21 אוקטובר 1998, מהעיתון מעריב לנוער 1.8.96ומעיתון הילדים כולנו 6.8.96 שהנו המקור לצילומי העב”ם המלווים כתבה זו .את התמונות צילם העיתונאי מערד אבי כץ ממגדל תצפית הסמוך לעיר בעזרת מצלמה עם עדשה טלסקופית.

עדותה של טל חיון, בת22 –בלילה שבין 19 ל-20 של חודש זה ,יום ו’ התכוננתי ללכת לישון.נכנסתי לחדר השנה,ומהחלון שם הבחנתי בשני עיגולי אור גדולים עם רווח באמצע ביניהם. הבחנתי לתדהמתי בין האורות בדמות בצבע כסף שנראתה רק ממתניה ומעלה.היא הייתה די גדולה.בייתי נמצא לרגלי גבעה,ועיגולי האור והדמות הכסופה נראו במעלה הגבעה במקום שיש עצים וירק.

הדמות והאורות היו בגובה הבתים שעל הגבעה (לא בשמים) לצורך אישור התצפית הערתי את אחי בן –

ה-12 ושאלתי אותו האם הוא רואה את מה שאני רואה. הוא אישר באזני את כל הפרטים מלבד את מראה הדמות. הוא ראה רק את עיגולי האור ולא את הדמות בצבע הכסף שאני ראיתי באותו הזמן.

עמדנו והסתכלנו מספר דקות ולאחר מכן הלכנו לישון.

בעיתון כולנו בעדות שניתנה מאוחר יותר מוסר האח ששמו עמרי בטלפון למראיין ”ראיתי שני אורות ובאמצע חצי בן אדם בצבע כסף… ואילו האחות טל מסרה שראתה בתחילה אור חזק מאד בוהק מחוץ לחלון.כן ציינה שם שהאורות והדמות היו במרחק של כ- 20 מ’ ממנה , שהדמות הייתה אפורה,בגודל אדם,אולי קצת יותר גדולה. ושהדמות כנראה ריחפה באוויר ושהיא הייתה קירחת.

מראיון עם עדי לסקר עיתונאי נוער ,בן -17 נלמדים פרטים נוספים ; הוא שהה באזור תצפית לעבר ים המלח. כך סיפר;”ב-4.30 לפנות בוקר, מכיוון של ירדן, מעל מדבר יהודה נגלה לעיני מחזה מרהיב.

מין כוכב זוהר שבלט מאד על רקע השמים. מיד ידעתי שלא מדובר בכוכב כי הוא ניצב בגובה של ב-2 ק”מ מן הקרקע,שזה נמוך יחסית.

כשהחלטתי להביט דרך המשקפת לכיוון העצם,ראיתי מחזה עצום עוד יותר,ואני מרגיש בר מזל שהדבר נגלה לעיני ולא לעיני מישהו אחר. זו הייתה צורה בלתי מוגדרת.מין צלחת שעומדת על צידה,מוארת באופן חזק מאד ומורכבת מהרבה נקודות אור בוהקות.מהצלחת יצאו שלש אלומות אור בצבע ירקרק, כמו זרחן,ובנקודת המפגש של הקרניים היה משהו דומה לאש.

העב”ם עמד במקומו ללא כל רעש מנועים מרגע הופעתו.גם לאחר שעלה השחר,ניתן היה להבחין בו, עובדה המעידה על תאורה עצמית חזקה האופיינית מאוד אצל עבם טיפוסי.

לאחר מכן הוא עלה בריחוף כלפי מעלה עד שנעלם.”

היו עוד אזרחים רבים שצפו בעב”ם.ועדי ממשיך ומספר; ”הייתה שם אווירה של התפעלות, היינו בחוסר ידיעה מוחלט ממה שראינו. כלומר ,אתה רואה משהו ולא מבין מה זה.ברגעים הללו אתה מנסה להתעניין ולשאול אחרים שגם הם לא יודעים במה מדובר.אנשים החלו לדווח בצעקות על העב”ם. אמנם לא איבדנו את העשתונות אבל ההתפעלות הייתה בלתי רגילה.

מאד רצינו לצלם אותו אבל המצלמה לא הייתה טעונה”.

את המחזה הספיקו לראות עשרות מאזרחי ערד ואיתם כוחות משטרה וצבא רבים שהפליאו בזריזות הגעתם למקום.

אולי מדובר בחלק מיחידת העבמים המוכחשת של חיל האויר.

השוטרים ערכו תצפיות רבות בעזרת ציד משוכלל שהיה בידם, תיחקרו אזרחים רבים וראו את העניין כקוריוז מרהיב ומעניין.

תמונות-

2017-07-07T13:24:11+00:00 July 7th, 2010|מאמרים|