קרל יונג והעבמי”ם , פברואר 2010

שלישי, 16 פברואר 2010 09:29

קרל יונג והעבמי”ם – אבי גרייף

קרל גוסטב יונג הנו ממשיך דרכו העיקרי של זיגמונד פרויד.

יונג מוכר בעולם כולו ונחשב לאחד מאבות הפסיכולוגיה המודרנית.

הדברים המובאים בזה פורסמו בספרו-”ציביליזציה במעבר”. ממנו אנו לומדים שקרל יונג למד את נושא העבמי”ם במשך עשר שנים (פסקה 593) . עוד משנת 1947 (פסקה731) . הוא חקר כל ספר שיצא בעניין.

מובאים בזה עיקרי הדברים שכתב על הנושא.

חשוב להקדים ולהדגיש שהמידע שלפיו כתב היה נכון לשנות החמישים של המאה שעברה וכן שהתייחס בחיבורו רבות להיבטים הפסיכולוגיים שקשר לתופעה.

יונג ממליץ על ספרו של דונלד קייהו ”הצלחות המעופפות מהחלל החיצון ” ועל ספרו של איים מיטצל ” האמת על הצלחות המעופפות ” וגם מצטט ממחקרו של אדוארד רופרט שקבע שהן אמיתיות ושהן נעקבו ע”י מכשירי המכ”ם. כן הוא ממליץ על הספר” הצלחות המעופפות מעל אפריקה” של אדגר סילבס.

יונג מציין שהתופעה אינה חדשה והייתה ידועה לפני מלחמת בעולם השנייה.

מבאות בזה עדויות מהעת העתיקה שמופיעות בספרו; 1. אירוע משנת 1566, מבזל שוויץ. שם מתוארים כדורים כהים שנעו בשמיים במהירות רבה ואף טסו האחד כלפי השני (פיסקה 758 ו· 759).

מנירנברג

2. ארוע מנירנברג שבגרמניה מ14 לאפריל שנת 1561 .שם עדים רבים ראו כדורים בגווני אדום כחול ושחור וכו עצמים דמויי מוטות דמויי צלב , דמויי צינור וכן עצם מאורך וגדול שדמה לחנית.העצמים נעו בקבוצות שלשלשה וארבעה או אשר ריחפו במקומם. בשלב מסוים נראו הכלים כנלחמים זה כנגד זה.

יונג כותב כי המאפיינים המתוארים בזה דומים לתאורי עבמים מתקופתו. הוא מכנה את הספינות המארכות בשם ”ספינות אם” וכותב שהן נושאות ואוספות אל תוכן כלי טיס קטנים.

בפסקה 605 הוא מביא דווח מזמנו על מפגש של מטוס נוסעים שהיה בדרכו לפוארטו ריקו עם עב”ם.

כך דיווח הטייס ;”עצם עגול לבן ובוהק שלו אורות לבנים וירוקים טס ישר לקראתי במהירות רבה”.כדי למנוע התנגשות נסק המטוס בפתאומיות ולכן הוטחו הנוסעים אחורה. אחדים נפצעו ואושפזו בבית חולים,

טייסיהם של שבעה מטוסים אחרים דיווחו שראו את העב”ם לאורך מסלול של 500 ק”מ.

כפסיכולוג ייחס יונג חשיבות רבה לחלומות והביא מספר חלומות המשויכים לעבמי”ם.

מקרה ראשון, מפסקה627 – העד חלם שירד מהאוטובוס עמד ליד קיר והביט לשמים שם ראה צלחת מעופפת מתכתית.חש שהנו תחת מעקב. משום מה היה הרחוב ריק מאנשים.

חלום שני העד הלך ברחוב של העיר, בלילה. הופיעו בשמים ”מכונות חלל” שצורתם כשל סיגר מתכתי.

העד זוכר שהכלי הקרב אליו ישירות. אח”כ זוכר שהיה בבי”ח שם אושפז משום שפניו נכוו בעת המפגש.

חלום שלישי העדה לא ידעה דבר על עבמי”ם. בחלומה הייתה בגן שם שמעה קול מכני מלמעלה. עצם מתכתי שחור הגיע והסתובב מעליה .נשמע ממנו קול רם שמסר אזהרה לאנשי האדמה וגם לאנשי החללית. ליד הגן היה בניין ממשלתי ששימש לדיונים בין לאומיים. כלי הטיס הנמיך וחלף ליד חלונותיו. קול מהספינה השפיע על יושבי הבניין הראה להם את הדרך לשלום ואמר להם שעליהם לקבל החלטות של פיוס.
חלום רביעי העדה תושבת קליפורניה. סיפרה שעמדה עם עוד מישהו במרכז העיר.הם הביטו לעבר השמים וראו עצם מעוגל מאיר כפלורצנט שהתקרב. היא הבינה שזו צלחת מעופפת. הייתה כה גדולה שכאשר הגיע אל קרבתה כיסתה את כל השמים.העדה יכלה לראות דמויות בהקפה

חלום שישי העדה מצאה עצמה על גבעה , ביום, עם עוד אנשים. פתאום הגיעה צלחת מעופפת שדמתה לדג מעמקים. הייתה עגולה ושטוחה קוטרה היה בין 10 ל15 מ’.היו סביבה אורות בגוני כחול, אפור,לבן אשר עצרה מולה.אח”כ החלה להסתובב מסביבה בהמשך ”נורתה כמו פגז” לשמים ומיד אח”כ חזרה במהירות עצומה ושוב הסתובבה סביב לגבעה. אח”כ נראתה כנוחתת. דמות של אישה הלכה ישר כלפי העדה. האישה אמרה שהיא מכירה אותה מהעולם שממנו באה. כן אמרה שאנשיה עוקבים אחריה לוודא איך היא ממלאת את תפקידה ומשימתה. נראה לעדה שהאישה יחסה חשיבות רבה לתדרוך העדה. (מפסקה 712).

יונג מספר שלאחר שסיים לכתוב את המחקר. הגיע לידיו ספר בשם ”סודן של הצלחות המעופפות ”שנכתב ע”י אורפאו אנגלוסי בשנת 1955.יונג יחס חשיבות רבה לכתוב בה והחליט להוסיף לחיבורו את עיקריו.

ואלה הדברים ; המחבר נסע במכוניתו ב23.5.52 לפניו ראה דיסק בוהק שאורותיו פועמים. בטרם שנעלם משחרר מתוכו שני דיסקים קטנים, ירוקים. מכיוונם שמע אורפאו קול שדיבר באנגלית מושלמת שאמר ; ”אל תפחד אורפאו אנו חברים” .הקול הסביר כי הוא מדבר מתוך הדיסקים שהנם ”אמצעי תקשורת ותחושה”. הם ריחפו בגובה של כמטר מעל לקרקע. בהמשך החל השטח שבין שני הדיסקים לזהור ושם הופיע מעין מסך תלת ממדי.בתוכו נראו ראש וכתפיים של גבר ואישה שנראו כבעלי יופי מושלם ושלהם עיניים בורקות. הוא הרגיש שנוצרה בינו לביניהם תקשורת טלפטית.

אח”כ המסך נעלם והקול נשמע אומר ; (פסקה 790 ) אנו רואים כל יצור שעל האדמה כפי שהוא באמת,אלפרדו, ולא כפי שנראה ע’י חושיו המוגבלים של האדם.

אנשי כדור הארץ נמצאים תחת מעקב זה מאות שנים.כל שלב בקדמה נרשם אצלנו. אנו מכירים אותך באופן שאפילו אתה לא מכיר את עצמך.כל אישה גבר וילד מוקלטים במאגרינו .כל אחד מכם חשוב לנו ללא גבול ויותר מי לחבריכם הארציים…אנו מרגישים קרבה רבה לתושבי כדור הארץ בגלל קשר עתיק מהעבר. דרכך אנו יכולים להסתכל אחורה בזמן ולשחזר מספר היבטים מעברו של עולמנו.

לאלפרדו נודע שהחוצנים לא זקוקים לספינות והם משמשות להם כאן רק כדי שבני האדם יוכלו לראותם.

זאת מכיוון שהחוצנים הנם ”יצורים אתריים” המסוגלים לנוע במהירות האור כמעט ”מהירות האור הנה מהירות האמת (מהירה כמחשבה) ”. המבקרים החוצניים אינם תוקפנים וכוונותיהם טובות במודגש.

במפגש נוסף היה בתוך כלי חוצני ומהחלון שלו ראה ממרחק את כדור הארץ. המראה ריגש אותו עד דמעות. אז אמר לו הקול;” אם כל יופיו של כדור הארץ הוא נחשב ל” עולם מטהר ” נובעים ממנו הרבה שנאה אנוכיות ורשע הנראים כאד שחור” נאמר לו כי” כל יצור שעל האדמה נבנה בקדושה” וכן ” מעל לעולמכם מוטל צל המוות של היצורים שחלקם מהצד הטוב וחלקם מהצד של הרוע.

נאמר לו כי האדם לא הגיע לאיזון בין הערכים לבין התפתחותו הטכנולוגית. ושמפלנטות אחרות מנסים להשתיל לתושבי האדמה הבנה של עתידם ולעזור בשיטות ריפוית בהמשך אורפאו מצא סימן מעוגל כשל כוויה על ביטנו.

קרל יונג ניתח והעריך את המידע שאסף והגיע למספר מסקנות.

בעניין צורת התעופה של העבמים אמר שהיא מזכירה צורת תעופה כשל חרקים (פסקה 785) בפסקה אחרת 624 הוא כותב ”מדוע יצורים מתקדמים מהחלל לא היו מסוגלים למצוא דרך לבטל את הגרויטציה ולהגיע למהירות האור, אם לא מעבר לה? ”.

בפסקה 625 הוא כותב שלמעשה מה שנראה לנו כבלתי אפשרי בהווה יכול להיות מעשי בעתיד. כדוגמה הביא את אמונתו בעבר שמה שכבד יותר מהאוויר לא יהיה מסוגל לעוף.

בפסקה611 הוא כותב שיתכן שהחוצנים התקדמו טכנולוגית לשלב שבו ידוע להם איך לדחות גרויטציה ואיך להשתמש בכוח מגנטי לפיתוח תנועה במהירות האור.

יונג כותב שהכלים מסוגלים לעבור ממצב עמידה או ריחוף באופן מיידי למהירות של 15000 קמ”ש.פניותיהם הפתאומיות לא יותירו שום נוסע ארצי בחיים.כלי הטיס של החוצנים נוסקים ישר לשמים במהירות אדירה ולעיתים הם מבצעים תמרונים אוירובטיים אף לעיני טייסים מנוסים.

יונג מספר שקיימות עדויות שעבים נראה לעין אבל לא הופיע על מסך המכ”ם או שלהפך, נראה על המכ”ם אבל לא נראה בעין. וכן שהעבמים נראים ונעלמים לגמרי מהעין .וכן יש ביכולתם להיות לא נראים (פסקה 630).באשר לצורתם הוא כותב שלעיתים הם דומים לסיגר בעל בוהק מתכתי ולעיתים צורתם דמוית אדשה. לפעמים הם מאירים בצבעים שונים. לפעמים מגיע גודלם ל150 מטר ולפעמים אינם גדולים מדגגלה של נורה. קיימות ספינות גדולות שמתוכם ואליהם נכנסים כלים קטנים .נאמר שחלקן מאויש ואחרות נשלטות מרחוק.

יתכן וריבוי הופעותיהם בזמן האחרון קשור לניסויים הגרעיניים.אולי החוצנים חוששים מתגובת שרשרת

בעת מלחמה אטומית (פסקה 611).

בפסקה 603 כותב יונג שהעבמים מתעניינים בשדות תעופה ובמתקנים של אנרגיה גרעינית.

עבמים נצפו בהימליה ,בסהרה ובאנטרקטיקה. מטוסים מושכים את תשומת ליבם וקרה שטסו ישר כלפיהם או ששמרו על מרחק מהם או שעקבו אחריהם.

באשר לחוצנים יונג כותב שנראו חוצנים ענקים שהגיעו לגובה של כארבעה מטר, שנראו חוצנים דמויי

אדם, נראו חוצנים נמוכים שלהם ראשים ענקיים,חוצנים שעירים וחוצנים דמויי חרקים.ביחס לכוונותיהם מעלה יונג מספר אפשרויות. יכול להיות שהם תרים את הארץ במטרה לבדוק אפשרות של התיישבות.אבל אז תהיה להם בעיה מחיידקי האדמה יכול להיות שנשק ההשמדה שבידי האנושות מרתיע אותם.

הוא מצא שהם נמנעים בשיטתיות מליצור קשר עם בני האדם.

אבל יכול להיות שדווקא מהיותם מתקדמים ונעלים וחכמים ובעלי ערכים ימנעו מכל פעולה אלימה.

ויתכן והם חוקרים את האדמה למטרות מדעיות

לפעמים התנהגותם מזכירה תיירים המטיילים ברחבי כדור הארץ. כן הבחן שתכיפות הופעותיהם גברה מסוף מלחמת העולם.

בפסקה615 כותב יונג שלאנושות לא רק בעיה בגלל הנשק הגרעיני אלא גם בעיה של אכלוס יתר של הפלנטה.

יונג מתלונן על מיעוט צילומי עבמים . על בעיה זו כבר התגברו חוקרי העבמים בימינו.

קרל יונג מזכיר שקיימים דוחות המכילים מידע כה מרחיק לכת ולא מוכר עד שהם מותחים עד לקצה את יכולת הבנתנו.

המקור ; הספר , civilization in transition

בהוצאת ; rotland & kegan paul
.
עדכון אחרון בתאריך שלישי, 22 מרץ 2011 17:20

2017-07-07T13:21:37+00:00 July 7th, 2010|מאמרים|