הנביאים אליהו, יחזקאל ונוסטרדמוס בספרו של ואליי, ספטמבר 2011

הנביאים אליהו, יחזקאל ונוסטרדמוס בספרו של ואליי.

ז’אן ואליי נחשב לאחד מחוקרי העב”מים החשובים בימינו. פרסם מספר ספרים בנושאי טכנולוגיה מתקדמת ועל תופעת העב”מים. הוא נושא תארים באסטרופיזיקה ובמדעי המחשב.

בחודש נובמבר של שנת 2010 פורסם את סיפרו wonders in the skies שכתב יחד עם כריס אאורבאק שהנו בעל האוסף הגדול ביותר של דוחות עב”מים מהשנים שלפני 1947.

בספר 500 דוחות מהשנים שלפני שנת1879 השנים שלפני עידן התעופה.

ואליי מציין שבמאות שעברו התייחסו המדענים בגישה פתוחה ורחבת אופקים למידע אודות העצמים הלא מוסברים, בשונה ממה שקורה בימינו.

בספר מובא דיווח של האסטרונום צ’רלס מאסייר שנחשב לראשון אשר תאר את הגלקסייה הגדולה ביותר.

הוא מסר שבזמן שעקב אחרי ליקוי חמה, ב17.6.1777 הבחין בקבוצה של עצמים כדוריים גדולים וכהים

ואליי הגיעה לארבע הבנות מהמידע אשר נאסף.

הראשונה- שבמהלך ההיסטוריה אירעו הרבה הופעות שמימיות לא מוסברות אשר הטביעו רושם חזק על העדים.

השניה – שכל דור תאר את התופעה במונחיו, לרוב במונחים מתחום הדת והפוליטיקה. האנשים הקרינו בתיאורים את השקפת עולמם את פחדיהם את פרי דמיונם ותקוותיהם.

השלישית- אירועים רבים השפיעו בעוצמה על התרבות האנושית באופנים חשובים. אי אפשר להבין את התרבות האנושית מבלי להבין את השפעת הדברים שנראו בשמים. במיוחד בתחום הדתות.

הרביעית-שמה שהתגלה בעבר ממשיך להתגלות בימינו.

במהלך ההיסטוריה תועדו הופעות עב”מים על מסמכים רשמיים באמצעים שהיו יקרים בזמנם כחריטה על אבן או רישום על פפירוס.

ואליי ואאורבאק מביאים בספרם רק את אותם המקרים שלהם נמצא תאריך ומקום ההתרחשות.

המקרה הקדום ביותר בספר הנו משנת 1460 לפני הספירה המתאר ”כוכב” בוהק שהתייצב מעל “לנוביים” שהיו אויבי מלך מצרים תוחתמוס השלישי. הופעתו סייע למלך המצרי לגבור על אויביו.

מקרה אחר משנת 1347 לפני הספירה, הנו בעל חשיבות דתית והיסטורית רבה. מלך מצריים פרעה אחנתון ראה ”דיסקים זוהרים” יורדים מהשמים. מאחד מהם נשמע קול שציווה עליו לבנות עיר ולייסד דת חדשה. זאת הייתה הדת מונותאיסתית.

מקרה בעל חשיבות הדומה למקרהו של פרעה אחנתון ארע לקיסר הרומאי קונסטנטינוס, בשנת 312 לספירה. בזמן קרב נראה בשמים עב”ם דמוי צלב. הקיסר שמע קול שאמר ”זה הסימן שאתה תנצח”.

לאחריו הצטרף הקיסר אל הדת הנוצרית. ולאחריו הפכה הדת הנוצרית לדת הרשמית של האימפריה הרומית.

שני מקרים אלה מדגימים כיצד הופעות של כלים חוצניים קשורות לשינויים וקידמה של האנושות.

ואליי מסווג את מפגש אליהו שארע ב 850 לפני הספירה ואת המקרה של יחזקאל משנת 563 כחטיפות. כשבמקרהו של יחזקאל יש תאור של כלי מכני.

מובאים בספר מקרים רבים מאירופה.

מקרה מגרמניה, מ-8.4.1665 שבה מתואר כלי דמוי דיסק בעל כיפה.חשוב במקרה זה שאחד העדים ידע לכתוב שהיה דבר נדיר אז. כך הוא רשם : ”לאחר זמן מה, מתוך השמים הגיע עצם שטוח ומעוגל,שנראה כמו כובע גדול של אדם. צבעו היה כצבע הירח הוא ריחף ישר מעל לכנסיית סאן ניקולא עד לערב”.

נכתב שהעדים, דייגים, נבהלו ממראה העב”ם וכיסו את פניהם בידיהם. וצויין שבימים הבאים הם החלו, סבלו מצמרמורות, רעידות ומכאבי ראש וגפיים. פרטים הידועים גם ממקרים עכשויים.

מובא בספר גם דין וחשבון בעקבות חקירה שעשה הנביא והרופא מישל נוסטרדמוס

האירוע התרחש בפרובנס, צרפת ב1.2.1554, לעת ערב.

בדוח שכתב מתאר נוסטרדמוס עצם מוארך זוהר שטס תוך שינויי כיוון מעל לאזור נרחב במשך כשעתיים. במהלכן ריחף במשך כעשרים דקות מעל כנסיה. צוין שהעב”ם נצפה על ידי יותר מאלף איש.

2017-06-30T15:52:09+00:00 October 10th, 2011|סקירות|