כמוסת המילוט,מרץ 2011

שלישי, 01 מרץ 2011 17:43

כמוסת המילוט אבי גרייף

חוקר העב”מים הוותיק סטן גורדון חקר את אירוע התרסקות העב”ם סמוך לעיירה קיקסברג שבמדינת

פנסילבניה מאמציו חשפו עשרות עדויות שאותן בדק בקפידה.

על פי העדויות, בתאריך 9.12.65 ניראה עצם מעוגל, כתום, בוער טס מעל לשמי קנדה, מעל למדינות מישיגן, אוהיו ומערב פנסילבניה, ארה”ב. עדי הראיה מסרו שהעצם ביצע פניה דמוית האות S ולאחריה ירד אל תוך אזור מיוער סמוך לעיירה קיקסברג שבפנסילבניה.

תושבי העיירה מסרו כי כוחות צבא הגיעו תוך זמן קצר והרחיקו את הקהל שצפה במתרחש,כן השתלטו על תחנת הכיבוי המקומית. עדים רבים דיווחו שראו משאית צבאית ניגשת אל מקום ההתרסקות ועוזבת אותו כשמטען חרוטי מכוסה ביריעה על גבה. נהגים שעקבו אחריה מסרו שנראתה נכנסת אל בסיס רייט פטרסון שבמדינת אוהיו.

האירוע היה הנושא לתכנית רדיו בת שעתיים ששודרה ברדיו WHJB בחודש נובמבר 1996.

אחד המרואיינים בשידור, ביל בואלבס , אמר; ”הבטתי לשמים וראיתי כיצד הוא עושה פניית אס מעל לוארויל וטס לעבר קיקסברג ”. בואלבס שראה ”הבזקים חשמליים ” באזור מיוער סמוך ניגש למקום וראה את העב”ם שנפל. כך סיפר ; ”נכנסתי אל בין העצים ושם ראיתי אותו. הוא דמה לאצטרובל ענק. עמדתי מאחורי עץ והסתכלתי עליו” .

ג’ים רומנסקי, כבאי מתנדב חשב שהוא מוזעק לסייע למטוס שהתרסק. לכן הופתע כשראה את העב”ם.

כך הוא תאר אותו ; ” לא היו לעצם כנפיים, לא חלונות, לא זנב ולא מנועים ושום פתח.כל הצוות היינו בהלם מוחלט ממה שראינו. זה נראה כמו אצטרובל מתכת ענק. עמדנו והבטנו עליו במשך 30 דקות ממרחק של שלשה מטר ”.

בתכנית הרדיו שודרה הכתבה המקורית מיום ההתרסקות שבה נשמע השדר אומר שאנשי צבא ומאות תושבים צופים באירוע.

בשידור הנוכחי, סיפר הכתב ג’והן מרפי כי חלקים מהשידור המקורי צונזרו ע”י השילטונות. מנהל תחנת הרדיו אישר כי משהו נחת בסמוך לקיקסברג והוסיף שאל התחנה הגיעו כ 2000 שיחות טלפון הקשורות לאירוע. כך אמר ; ” אנשים רבים דיווחו שראו עצם שטס בשמים ושנחת סמוך לקיקסברג ,אפילו אנשי צבא התקשרו כדי לדעת איך להגיע למקום.”

מרפי סיפר שקיבל מספר שיחות טלפון מהפנטגון.

חוקר העבמים קליפורד סטון טוען שראה מסמכים צבאיים המאשרים את דיווחי האזרחים על כך שהרשויות הרחיקו עב”ם מאזור מיוער סמוך לקיקסברג בלילה של ה9.12.95. הוא אמר ; ” זה היה כלי טיס כל שהוא שאיננו מעולמנו ”.

תושב העיירה, זמר הג’אז ג’רי בטרס מסר שבאותו הלילה היה במקום עם חבר. לדבריו ” אנשי צבא הסתובבו בכל האזור. ראיתי את העצם על גבה של המשאית הוא נראה לי כאצטרובל ענק ” .

עדים רבים סיפרו שהורחקו וגורשו על ידי אנשי צבא מאזור ההתרסקות.

בתחילה הסבירו הרשויות את הארוע כ ”נחיתת מטאור ” ובהמשך שינו את גרסתם ומסרו שכלום לא פגע במקום וששום כוחות של הצבא לא היו מעורבים במקרה.

לאונרד סטרינגפילד שנחשב לחוקר ההתרסקויות מספר אחד אסף אף הוא מידע על ההתרסקות בקיקסברג.

סטרינגפילד היה חבר פעיל במספר אירגונים לחקר עבמים ואף הורשה לדווח ישירות לחה”א האמריקאי על אירועי עבמים בשנים 1954 – 1957. חה”א אז, שילם עבור קו הטלפון שלו.

אבל פעילותו בהמשך בחקר ואיסוף מידע מעדים הקשורים להתרסקויות של כלי טיס חוצניים עוררה היתנגדות עזה מצד גורמי ממשל. נעשו מספר ניסיונות להתנקש בחייו.

סטרינגפילד פירסם את ממצאיו בקבצים שאותם כינה ” STATUS REPORT ”. סטטוס ריפורט שפרסם בשנת 1991 מסר שארוע קיקסברג היה נושא לשני פרקי תכנית של NBC ששמה ” מיסתורין ללא פשר ” אשר שודרו ב19.9.90 וב 27.2.91. בעקבות השידורים נחשפו מקורות של מידע נוסף על אותה ההתרסקות.

סטרינגפילד חקר את ג’ים רומנסקי שעמד קרוב לעב”ם דמוי האצטרובל לפני הגעת אנשי הצבא למקום. הוא הוסיף שהבחין בכיתוב ”דמוי כתב הרוגליפי” על צידו של העב”ם השונה מכל כתב אנושי.

עד נוסף שנחקר ע”י סטרינגפילד, אשר נחשף בעקבות התכנית מכונה מיירון. הוא העיד שראה עצם מעוגל דומה ברייט פטרסון שאוהיו.

מיירון עבר מספר תיחקורים ממושכים שתועדו בוידאו שבעקבותיהם שוכנע סטרינגפילד באמינותו.

התברר שמיירון מועסק כנהג משאית בחברה משפחתית גדולה לאספקת לבנים, חומרי אטימה ואריחים.

מיירון סיפר שיחד עם חותנו הוביל הזמנה גדולה של ” אריחים מצופי זכוכית אל בסיס רייט פטרסון יומיים או שלשה לאחר פינוי העצם מקיקסברג. לדבריו המזמין היה הצי האמריקאי שנציג מטעמו הגיע ובחר את סוג האריחים אשר היו מצופים משני צידיהם בזכוכית שהיו מיועדים לבניית קיר כפול , מבודד

שישמש כמגן מקרינה.

אם הגעתו לבסיס הונחה מיירון אל סמוך למבנה שלידו ראה קצינים בעלי דרגות גבוהות הלבושים במדים כחולים.כן ראה במגרש חניה קרוב משאית בעלת ארגז שטוח שעליה כיסוי בד. הוא מסר שראה גם ארבעה או חמישה אנשים עסוקים שהיו לבושים בבגד בידוד לבן שראשם ופניהם היו מכוסים. עיניהם היו מוגנות באמצעות מגן שקוף שהיו נעולים במין מגפיים. לכולם היו חגורות עם אקדחי קולט 45 .

תוך פריקתו של המשלוח ראה שאנשים יוצאים מהמבנה כדי להחליף את בגדי המגן שלהם, ראה מקרוב שעל בגדיהם היה הכיתוב ” צי ארה”ב”.

בעת הפסקה בפריקת האריחים הצליח מיירון מבלי שהתגלה להביט אל תוך המבנה.

שם ראה שני עובדים ניצבים על פיגום מתכת שהקיף עצם מוזר שעמד על הקרקע. שני סולמות היו שעונים משני צדדיו. כן הבחין במין וילון שחובר לתקרה אשר כיסה חלקית את העצם.

מיירון הספיק להעריך שגבהו של העצם היה כשלשה מטר וקטרו כמטר אחד. נראה מתכתי ובגוון של ברונזה.

משיחה שקשר עם אחד העובדים התברר לו שנעשה מאמץ לחדור אל תוך העצם אבל ללא הצלחה. גם תוך שימוש במקדחי יהלום. העובד אמר “שיתכן ויש בפנים גופות”. שומר הגיע וגרש את מיירון תוך דרישה מאיימת ” שכח את מה שראיתה, אם לא תעשה כך נאסור אותך ונשליך את המפתח ” אח”כ הוסיף בטון רך יותר ” בעוד עשרים שנה תדע את האמת ”. מיירון אישר שהעצם שראה דומה למה שהוצג בתוכנית הטלויזיה.

סטרינגפילד חקר גם את חותנו של מיירון שהשתתף בהובלת האריחים לבסיס רייט פטארסון. הוא זכר שראה שם ” חיילים לבושים בביגדי מגן אף שראה מסגר מפעיל מבער שבתשובה לשאלתו לשם מה נענה באמירה ” אני לא יכול לדבר על זה ”.

החותן סיפר שיום קודם לכן הוביל לבדו משלוח למקום ואז ראה עצם שהיה מונח על גבה של משאי שהיה מכוסה בחלקו. אישר שגבהו היה כשלשה מטר.

מיירון יצר ,באמצעות מכשיר אלחוט קשר עם חבריו נהגי המשאיות. הם אישרו שראו את המשאית שעליה מטען מוזר ואת ליווי הג’יפים שסביבה.לדעת חוקרים אחדים היה העבם מקיקסברג סוג של כמוסת מילוט מחללית חוצנית במצוקה.

זהו ציור של עב”ם הדומה לעב”ם של קיקסברג שנשלח אל סטן גורדון מרוסיה.

העב”ם נצפה בקרים ,לחוף הים השחור. נצפה ע”י יורי לזטצב שצייר אותו.

” הכפתורים ” על גוף הכלי מתוארים כפנסים. נצפה ב-14.3.90 .

המקור ; 1. מתוך פרסום של האירגון הדני לחקר עבמים IGAP

2. V STATUS REPORT

3. הספר “העב”מים השנים האחרונות”

עדכון אחרון בתאריך שלישי, 22 מרץ 2011 17:11

2017-07-07T13:39:53+00:00 July 7th, 2011|מאמרים|