עדויות מגלי העב”מים בשנות 93-94, מאי 2012

שבת, 05 מאי 2012 14:32

עדויות מגלי העב”מים בשנות 93-94

הופעת החוצנים בישראל בשנת 1993

הגל הזה החל כנראה עם התצפית הראשונה של ציפורת כרמל ממושב קדימה. בשבת בבוקר ב-20.3.93 , ציפורת יצאה אל מחוץ לביתה ושם במרחק כ- 200 מטר הבחינה בעצם דמוי ארגז מוכסף. כל הסביבה הייתה מוארת באור חזק. אח”כ הבחינה לידו בדמות גבוהה במיוחד לבושה בחליפה מוכספת ומקרינה אור. הדמות נעלמה תוך שניות. לאחר מספר ימים היא מצאה במקום סימן נחיתה של עשב מכופף בצורה מלבנית ולידו כעין “סימני כף רגל גדולה”. כן נמצאו במקום חומרים בעלי ריח חומצי. בהמשך נמצאו בשדה שלה עוד שני סימני נחיתה בהפרש זמן של 10-11 ימים. באחד נמצא חומר אדום בעל ריח חריף ובשני נמצאו בעיגול הנחיתה חתיכות סיליקון טהור.

כחודשיים לאחר המקרה של ציפורת דווח שוב ממושב קדימה בלילה של 29.5.93 מתושבת המקום ציונה, אשר הבחינה בשעה 3:00 בדמות גבוהה המסתובבת בתוך ביתה. למחרת נמצא בחצר סמוך לביתה, סימן נחיתה עגול בעשב וגם “חומר אדמדם”.

במושב הנמצא צפונית לקדימה התעוררה חנה לקול נביחות כלבת הפודל שלה שהגיעו מכיוון החצר, מעבר לדלת הזכוכית. השעה הייתה 3:00 לפנות בוקר בחודש אפריל שנת 1993. היא ניגשה לדלת ואז ראתה כיצד הכלבה מוטחת לכיוונה ונחבטת בדלת הזכוכית שחצצה בין שתיהן. כשהביטה לכיוון החצר ראתה דמות גבוהה לבושה בבגד בהיר מתבוננת בה בהבעה שחצנית. היא ברחה משם וקראה לבעלה בחשבה שגנב חדר לחצר. כאשר יצאו שניהם ועשו חיפוש יסודי בחצר וברחבי המושב לא גילו דבר. למחרת הבחינו בעקבות גדולים בגודל של כחצי מטר בחצר ביתם בסמוך לבתי הגידול של עופות המחמד שהם מגדלים ובמשטחי הדשא בחצרם הוטבע עיגול שמסביבו העשב כופף.

בחודש אפריל 1993 התעוררה בתיה תושבת ראשל”צ לקול חבטות והבחינה באורות מסנוורים מכיוון החצר. אח”כ הבחינה ב- 2 דמויות גבוהות מאוד, לבושות בבגדים זוהרים מסתובבים בתוך הבית. למחרת בבוקר ראתה כי כל הדלתות של הארונות בסלון ובמטבח פתוחות וכי חומר דמוי חול מפוזר על שיש המטבח. בתיה לא ידעה אז דבר אודות עב”מים וחוצנים וניסתה ליחס את מה שראתה לחלום, למרות שבעלה עצמו הבחין באור החריג בבית. בסביבות 3:00 לפנות בוקר הלכה למטבח והביטה דרך החלון החוצה שם ראתה אור שהלך והתקרב. היא הבחינה בחללית דמוית פטריה שמתוכה פרץ גל של אור שפגע בה בכתפה ולטענתה היא נהדפה ממנו ומצאה את עצמה על מיטה משותקת אולם מסוגלת לראות. לרגלי המיטה עמדה דמות גבוהה ועשתה תנועות מעל לבעלה שישן לצידה. לטענתה הדמות הקרינה רוגע וידידות. דמות נוספת הסתובבה בבית ובשלב מסוים הזמינה את היצור שעמד לידה לחדר בנה. הדמויות היו גבוהות במיוחד וריחפו בדירה ובגדיהם רשרשו בחוזקה. לאחר זמן קצר פרצה קרן אור לרוחב הדירה ושתי הדמויות נשאבו בעזרתה החוצה. למחרת מצאה בתיה שוב שהדלתות פתוחות וחומר דמוי זרחן היה מרוח על השיש ופריטים אחרים הוזזו מהמקום.

עב”ם ממריא מאזור הצ’ק פוסט בחיפה

ב 1.11.93 בשעה 9:00 בבוקר יצאו צביקה ובוריס, עובדים במפעל אלומיניום, לשדה סמוך הממוקם ממזרח לצומת הצ’ק פוסט מול תחנת הדלק פז בכביש המוליך לנשר. השטח משמש כאתר להשלכת פסולת בניין. בהביטם לכיוון מערב (לעבר הצומת), במרחק כ- 50 מטר מהם מאחורי תלולית אדמה, התרומם לפתע עצם לבן מעוגל בעל כיפה שריחף בגובה כ- 10 מטר מעל הקרקע ,ביצע הטיה והתרומם במהירות רבה באלכסון כלפי השמיים לכיוון מזרח. צביקה מתאר אותו כדמוי דיסק בקוטר שבין מטר עד מטר וחצי. שניהם חשו כי שערות ראשיהם ושערות זרועותיהם סומרות. בוריס ניתקף במעין תחושת רעד כמחצית השעה לאחר האירוע. העצם התרומם לעבר השמש ולכן לא היה ניתן לראות את כיוון היעלמותו.

סיכום שנת 1993 ותחילת 1994

אין ספק ששנת 1993 הייתה השנה החשובה ביותר בהחדרת נושא העב”מים לתודעת הציבור הישראלי.

הרי שתי עדויות שדווחו ב- 1993:

אירוע מספר 1:

דיווח של ערן הולץ בן 34 ממגדיאל: “בשנת 1980 בהיותי מ”מ בגולני, פיקדתי על מחלקה בקורס מ”כים באזור קיבוץ גלעד. השארתי חניך משטרה צבאית לשמור על כל הציוד המחלקתי ולקחתי את חניכיי למסע גיבוש. לאחר שעברנו כשלושה קילומטרים (בדרך עברנו שלוש גדרות בקר) וסגרנו את השערים אחרינו. עצרנו למנוחה בצידו השני של העמק. כמחצית השעה עברה מהרגע שיצאנו, לפתע שמענו צרור יריות ארוך מכיוון השומר שהשארנו. לא עברה חצי דקה והוא הופיע לידנו במצב של הלם והיפר-ונטילציה. החובש טיפל בו ע”י חנק והוא התעלף. לאחר שהערנו אותו במכות וסטירות (היינו בטוחים שמדובר באירוע חבלני), הוא החל למלמל סיפורים משונים. הוא חזר וטען כי מספר שדים גבוהים ירדו אליו משמים והוא ירה בהם מחסנית והם נפלו לארץ ושבו במשהו דמוי ריחוף והתקרבו אליו ופתאום הוא מצא עצמו ליד שאר המחלקה שבכלל עצרה למנוחה במרחק 3 ק”מ ממנו. מכיוון שהחניך לא היה במצב הליכה שמנו אותו על אלונקה והתחלנו לחזור. בדרכנו חזרה הבחנו שכל גדרות הבקר בדרך היו סגורות כפי שהשארנו אותן. ובהגיע המחלקה למצבור הציוד גילינו כי לא חסר דבר. התרמילים הריקים של הירי היו פזורים על הציוד. למחרת הבחור נשלח לקב”ן לצורך בדיקה פסיכיאטרית במחנה דוד. לאחר בדיקה קפדנית הוחלט שהבחור כשיר והוא נשלח חזרה לקורס וסיים אותו. כתובתו של החובש בלבד ידועה לי ואני עושה מאמץ לאתר את אותו חניך. אין לי ספק כי מדובר במפגש מהסוג השלישי”.

אירוע מספר 2:

דיווח של יוסי רונן, בן 33 מחולון: “בשנת 1982 הייתי בלוס אנג’לס, ישנתי בחדר השינה שינה טרופה בשעות המוקדמות של הערב. נדמה היה לי כי אני חולם על יצורים קטנים בצבע אפור ירוק עם עיני ענק שעמדו מסביב למיטתי ובחנו אותי. אחד מהם עמד קורב אלי. המבט בעיניו גרם לי להבין כי הם אינם מתכוונים להרע לי. אחד מהם בדק את מכשיר הטלוויזיה, אחד הפך עיתון על הארון. הם נראו כבאמצע משימה מוגדרת. הייתי משותק מהצוואר ומטה. ניסיתי לצרוח ולא יכולתי. הבזק אור לבן הגיח מהחלון לחדר, הם כאילו התאחדו בתוכו ונעלמו. לאחר מספר שניות חזר אלי כושר הדיבור, צרחתי מפחד. אחי הגיע במרוצה לראות מה קרה. שנים לאחר מכן פרסם ווטלי סטריבר את סיפרו והופתעתי לזהות את אותם טיפוסים בדיוק”.

עב”ם רועם מעל קיבוץ מצר

ביום 8.4.94 בשעה 21:00 לערך, נשמע קול רעש אדיר בקיבוץ מצר המצוי כ- 15 ק”מ בקו אווירי מצפון לקדימה. מוסר המידע- חבר המשק שמוליק בכר, פקח לשעבר בחברה להגנת הטבע ובנו החייל המשרת ביחידה מובחרת צפו בכלי טיס בכיוון צפון מזרח לקיבוץ ובמרחק של כ- 1 ק”מ. העצם פלט להבת אור אדומה-ורודה דמוית מבער מטוס. הוא ביצע סיבובים ברדיוס קטן ובתוך כך התרומם כלפי מעלה. הרעש שאירע היה כה חזק שילדי הקיבוץ נכנסו לפאניקה. העצם נצפה במשך כחצי דקה ואז נעלם ואיתו גם הרעש. לדברי שמוליק העצם לא היה מטוס על פי צורת הופעתו ובעיקר בגלל הרדיוס הקטן של סיבוב התרוממותו. ברדיוס כזה שום מטוס לא מסוגל להסתובב. כמו כן היעלמותו הפתאומית לא מאפיינת מטוס. שמוליק יודע היטב איך מטוס מתנהג וכי הוא משוכנע שהעצם לא היה מטוס. כן סיפר כי בקיבוצו ישנו גן חיות אקזוטי ייחודי וגדול, על שטח של שישה דונם המאכלס חיות נדירות ומגוונות. לדבריו גן חיות כזה לא מצוי בשום מקום בארץ. עובדות אלו מעוררות מחשבה שאולי הכלי שייך לאוכלוסייה החוצנית שהשתתפה בגל של שנת 1993 בקדימה וזאת משתי סיבות:

האחת- המרחק הקצר יחסית מאזור קדימה.

השנייה- הופעה בסביבת המצאות בתי גידול לחיות, כמו בשטח של צפורת כרמל המגדלת כלבים, כמו בסמוך לבתי הגידול לעופות של חנה והעניין שגילו החוצנים באקווריום הדגים בביתה של בתיה בראשל”צ.

נחיתת עב”ם ביוקנעם

מספרת רותי: “לפני כ-9 חודשים לערך, בקיץ 1993, ישבתי עם חברתי צילה במרפסת ביתי בשעות הערב ופטפטנו. אני גרה ביוקנעם ומול ביתי ישנה גבעה ועליה צמחיה ירוקה. עוד אני מדברת עם חברתי לפתע הבחנתי בעצם עגול , גודל מאוד וזוהר, שמסביב לו אורות אדומים. העצם נע בלי קול כלפי מטה עד אשר נעצר על הגבעה מול ביתי. הייתי המומה, אז הבחנתי בעשן לבן שיצא מסביב העצם הגדול ועלה כלפי מעלה. המחזה נראה כשריפה גדולה. גם חברתי צילה הבחינה באותו עצם זוהר, אשר עמד מספר שניות על הגבעה ועשנו עלה כלפי מעלה. אחרי מספר שניות העצם פשוט נעלם. די פחדתי, כי ידעתי שאני רואה עב”ם שהגיע מעולמות רחוקים ותקופה ארוכה ניסיתי לשכוח את מה שראיתי. למחרת הבחינה צילה חברתי מביתה כי במקום בו ירד העב”ם מצוי כתם כהה בצמחיה שנעלם לאחר מספר ימים”.

העב”ם ששינה צורתו

חן, תושבת רמת גן אשר הגיעה אלי לאחר מאמצים גדולים. הייתה מאוד נרגשת וחשה צורך חזק לספר למישהו את מה שקרה לה בלילה ה-22.3.94 בשעה 1:00 אחרי חצות היא התעוררה בלא סיבה מסוימת וניגשה למטבח להכין לעצמה כוס קפה, כשלפתע הבחינה מחלון מטבחה המצוי בקומה השביעית והאחרונה ברמת גן- בגוף דמוי ירח עגול בצבע כתום. זה לא יכול להיות הירח, משום שהגוף היה קרוב לביתה, כך היו מחשבותיה הראשונות. לאחר מספר שניות שינה העצם את צורתו לצורת “טרפז בצבע כתום” אחר כך השתנה ל”צורת בננה בצבע צהוב” ושוב בשלישית השתנה ל”צורת צלחת עגולה שצבעה כתום”. כאשר הגוף החליף צורה בפעם השלישית התרחבה “צורתו לצורת מלבן” כשמאחוריו אורות אדומים. בשלב הזה נעלם העב”ם באופן פתאומי ולאחר מספר דקות נשמע רעש מוזר מאוד שחזר על עצמו בהפסקות כל 3 דקות ונמשך כל פעם מספר שניות. היא הייתה המומה ומוקסמת מהמראה כך שלא חשה באובדן זמן, היא חשבה שעברו רק כמה שניות אולם להפתעתה עברה כשעה שלמה. למחרת סיפרה את אשר ראתה לאימה שהתגוררה מרחק 5 דקות ממנה ברמת גן ולהפתעתה גם היא ראתה כשבוע לפני כן את אותו מחזה אולם לא סיפרה אודותיו לאיש.

האפורים בקיבוץ שער העמקים

זה קרה בשנת 1981 העד נ.ר ישן בדירתו בקיבוץ כאשר בשעת לילה חש נוכחות בלתי רגילה בחדרו. דומה היה ששלושה- ארבעה יצורים קטנים עטויי ברדס מהלכים כשרגליהם כלפי התקרה. לדעת העד הם סרקו את החדר תוך כדי ההליכה במשך מספר דקות, כשלאחריהן התעורר. העד טוען שהיה בטוח שהאירוע אינו בגדר חלום בו חולפות תמונות אלא חש הוא בנוכחות ברורה של היצורים ובתנועה מתמדת שלהם בחדר. ישנו דמיון מסוים בין עדות זו לעדויות שבסיפורו של וויטלי סטרייבר ובסיפורו של יוסי רונן מחולון.

סיכום דיווחי תצפיות בעב”מים בישראל בחודשים אפריל- יוני 1994:

ב- 26.4.94 בין השעות 23:15-23:45 אזור צומת גולני שבגליל. המדווח משה וגנר, מהנדס כימי בהשכלתו שהיה באותה העת בשירות מילואים במקום. לתצפית היו עדים עוד חמישה אנשי מילואים. משה דיווח שבשמים הופיע עצם בצבע צהוב בהיר זוהר, כמה מאות מטרים מעל לקרקע בצורת אלומת אור של פנס. הוא התפצל לשלוש נקודות אור בצבע כתום שהסתדרו במאונך והחלו לבצע תנועות מטוטלת ימינה ושמאלה כשכל תנועה ארכה כשלוש שניות. לאחר כעשר דקות התאחדו נקודות האור חזרה לצורה אחידה צהובה ושוב התפצלו לשלוש נקודות, כל זה נמשך לסירוגין במשך שלושת רבעי השעה.

ב- 26.4.94, אהובה כהן ממושב נהלל צפתה בעצם מוארך בצבע כחול בהיר שנע במהירות מעל רכס הכרמל לכיוון מגידו.

ב- 26.5.94, בשעה 09:50 – 09:55 צפה אבי אלידע מעל לאזור בר אילן ופארק מרום- נווה בעצם בעל כיפה, לבן וזוהר. באותו הערב בשעה 22:30 העצם הופיע שוב למשך כחצי דקה.

ב-10.6.94, בשעת חצות, מעל רחוב רבי עקיבא ברמת גן, הופיעה צלחת מוארת בקוטר 30 מ’ בצבע לבן מעוטרת נורות מהבהבות שנעה בגובה גגות הבתים. התושבים החרדים במקום היו המומים, כפי שפורסם ב”ידיעות אחרונות” ב- 15.6.94.

ב- 12.6.94, בשעה 10:30, דיווח אבי אלידע,על עב”ם דמוי פעמון שהאיר באורות לבנים גדולים וקטנים והסתובב סביב עצמו. העב”ם שהה מעל לאזור כפר אזר- תל השומר.

ב- 13.6.94, צפה ניר גפני מהקריות בעצם משולש, שסביבו אורות צבעוניים מהבהבים שנע כשצלעו הרחבה קדימה בכיוון ממזרח למערב. השעה הייתה בערך 20:30 בערב.

ב- 15.6.94, אבי אלידע דיווח אודות הופעת ספינה דמוית סיגר, בכמעין השתקפות שבירכתיה היו שתי שורות של אורות. בתוכה ניתן היה להבחין ב- 2 ספינות דמויות פעמון בצבע לבן שהקרינו אור אדמדם. אחת מהן יצאה וריחפה מעל בר אילן. היא הייתה במרחק של כ- 1.5 ק”מ מהצופה.

מטוסי קרב במרדף אחר נקודות אור בורקות

זה היה בתחילת מאי 1994, בשעה 21:00 נשמע רעש של מטוסי קרב שמשך את תשומת ליבו של עמית גפני. הוא הסתכל מהחלון וראה מטוס רודף אחרי נקודה בגודל של כוכב בצבע כחול בהיר שטסה במהירות הגדולה ממטוס. הנקודה נכנסה לעננים כשלפתע הענן הואר כולו באור הדומה לאור ברק לשבריר שנייה. כמה דקות לאחר מכן הופיעה שוב נקודה דמוית כוכב זוהר בצבע לבן, טסה מכיוון מזרח למערב והמטוס דלק אחריה. באותו זמן היו בשמיים נקודות זוהרות לבנות שהופיעו ונעלמו. לאחר מכן הופיע עצם שגודלו “כגודל מטבע ביחס לשמיים” בצבע צהוב זוהר, המטוס חג מסביבו ברדיוס גדול וכמו שהופיע לאחר מספר שניות נעלם. המטוסים עזבו לאחר רבע שעה בערך כשחוץ מרעש המטוסים לא נשמע כל רעש חריג.

עב”ם בערב שמחת תורה מעל חיפה

יוטה אלי דיווחה שבעלה, רופא בבי”ח באזור המרכז שמע דיווח במהדורת החדשות של חצות ברשת ב’ ב-26.9.94 בה דווח כי אזרחים רבים טלפנו למשטרת חיפה וסיפרו כי ראו עצם גדול וזהר שהופיע מעל לעיר, נעלם לאחר מספר שניות והופיע שנית מעל לים. בשלב זה, דיווחה משטרת חיפה לחיל האוויר וזה הזניק מטוס לבדוק את התופעה. ההסבר שניתן ע”י חיל האוויר לאחר הבדיקה היה, כי אלו היו “ציפורים”. האמנם?

עב”ם באזור צומת תל השומר, רמת גן

זה קרה באמצע יוני השנה במוצאי שבת בשעה 20:40 באזור צומת תל השומר ברמת- גן. תושב דתי שמתגורר באזור ראה לפתע עצם מואר שמתקרב ממערב, יורד ללא שום קול כלפי מטה, הוא זיהה צורה עגולה בגודל שולחן עגול בינוני, כשהפנים של הצורה בדמות מטוס ובזנבה להבה מוארת מאוד בצבע צהוב בהיר. תוך כדי רחיפתו של העצם שארכה כ- 4 דקות הזעיק הצופה מספר דיירים שהתבוננו בהפתעה בעצם המוזר שלא ידעו להבין מהו. בשעה 20:45 החל העצם לנסוק לכיוון דרום כלפי מעלה, עם התרחקותו נראה כנקודה אדומה הנבלעת ברקיע.

עב”מים מעל מפרץ חיפה

אחד מחברי צוות ס”טיל הוא שתיאר את המקרה. האירוע קרה בקיץ 1988 במזג אויר בהיר וים שקט, בערך ב22:00 בתחום מפרץ חיפה נצפו שני עצמים שנעו מכיוון רכס הכרמל שצבעם היה צהוב בהיר וגודל כל אחד מהם היה בערך כגודל מטבע של 5 שקלים. הם נעו באיטיות מכיוון דרום לצפון. צוות הספינה שלח מיד דיווח למפקדה. העצמים נעו בגובה שבין ק”מ לק”מ וחצי. מהספינה האירו כלפיהם באלומת אור של זרקורים. ואחר כך פתחו לעברם באש וכן נורה לעברם טיל ים-אויר. העצמים לא נפגעו וביצעו פניות חדות ומהירות יותר, כך שהצליחו להתחמק מהאש ומהטיל. העצמים המשיכו בתנועה לעבר חוף הקריות ואז ירדו כלפי המים וצללו מתחת למים, כאשר מהספינה ניתן היה להבחין באורם מתחת לפני המים.

באזור הייתה באותה העת צוללת של חיל הים שממנה נשלח מכשיר בדיקה בעל כושר צליליה ותנועה מהירים שהתקדם לעבר העצמים. במקביל הוזנקו לשמיים מסוק קוברה ושני מטוסי קרב. כאשר מכשיר הבדיקה התקרב לעבר העצמים הם יצאו מהמים ונסקו כלפי מעלה והמשיכו בטיסה איטית מעל לס”טיל בגובה רב כשהס”טיל נוצר את נשקו ונסקו לעבר רכס הכרמל שמדרום במהירות רבה ונעלמו. כל התקרית ארכה כ- 20 דקות.

תגובתו של דובר צה”ל מעניינת: “הצבא איננו מוסר לתקשורת פרטים בנושא עב”מים”.
עדכון אחרון בתאריך שבת, 05 מאי 2012 14:41

2017-07-07T15:13:54+00:00 July 7th, 2012|כתבות|